3 Haziran 2011 Cuma

Cikolatali cilek: yiyen de pisman yeiyen de

Çilekli lezzetlerin tam zamanı çünkü tezgahlar mis kokulu bu meyveyle dolu. Bugün yarım saatliğine mutfağa girin ve çikolatayla kaplanan çileğin ne kadar lezzetli olacağını görün!

ÇİLEK artık kış boyu sosyetik market ve manavların tezgahını süslüyor. Tabii mevsimi geldiğinde köşebaşındaki kamyonetin kasasında, mahalle manavlarında, büyük marketlerde kısacası her yerde kendini gösteriyor. Çok sevmeme rağmen mevsimi değilse kokusu olmayan, lezzetsiz çilekleri yemeyi reddediyorum. Bu nedenle çilek görüp almamak alışkanlık yaptı bende. Yine böyle bir alışkanlıkla tam yanından geçiyordum ki müthiş bir çilek kokusuyla karşılaştım. Bu koku bana çilek mevsiminde olduğumuzu hatırlattı ve bolca satın alıp evin yolunu tuttum.

Kişisel fikrim şu; bugün önereceğim çikolata kaplı çilekler hem görüntü hem lezzet olarak ikram edilebilecek en güzel şey! Çilekleri çikolatayla kaplayacağız ve bu gerçekten çok kolay bir tarif. Ayrıca yapımı basit ama çok lezzetli olduğunu düşündüğüm bana ait bir pasta tarifini de sizinle paylaşacağım.

Narindir soğuğu sevmez

Mevsiminde Pişti programında çilek tarlasında çekim yapmıştık. O gün dalından koparıp yediğim çilekleri hatırlıyorum da öyle lezzetliydi ki... Çilek ne kadar taze olursa tadı da o kadar güzel oluyor. Bu yüzden büyüsüne kapılıp yiyeceğinizden fazlasını satın almayın. Çünkü çilek buzdolabında durmayı pek sevmez. Kabuğu kurur, lezzetini yitirmeye başlar soğukta. Sıcak havayı sever.

Mevsimi sona erene kadar gerekiyorsa her gün, az az satın alın ve hemen tüketin. Yıkarken suda çok fazla bekletmeyin. Eğer buzdolabında çileğiniz kalırsa yoğurt veya dondurmayla blender’dan geçirip içecek olarak tüketin ama “Reçelini yapayım” demeyin. Pasta ve reçellerinizi en güzel, taze çileklerle yapın. Çünkü verdiğiniz emeğin karşılığını ancak bu şekilde alırsınız.

Yemişle çok lezzetli

Çİkolata ve çileğin muhteşem uyumu zaten fazladan bir malzeme gerektirmiyor ama ben çilek tabağımı hareketlendirmek için çikolata ve yemişlerle kaplamak niyetindeyim.

Bitter ve beyaz çikolatayı içine küçük bir parça tereyağı ilave ederek ayrı ayrı kaplarda benmari usulü eritin. Çilekleri saplarıyla yıkayın, fazla suyunu alıp kurulayın. Birkaç kaseye hindistancevizi, fındık kırıntısı koyun. Bundan sonra yapacağınız şey çok basit! Eriyen çikolatayı ocaktan alıp karıştırarak biraz soğutun. Çilekleri çikolataya batırıp soğumaları için yağlı kağıt serili tezgaha bırakın. Çileklerin bir kısmını ise çikolataya batırdıktan sonra hindistancevizi ve fındık kırıntısına bulayın. Bu işlemi yaparken çikolata donmaya başlarsa tekrar eritmeniz gerekebilir. Çikolatayla kaplı çileklerizi güzel bir tabağa alıp servis zamanına kadar buzdolabında bekletebilirsiniz. Afiyet olsun!

Nefis bir pasta

Bolca çilek ve 400 gram labne peynirini rondodan geçirin. Kıvamı biraz sulu olacaktır. Bu karışımı buzdolabına koyup iyice soğutun. Bir poşet hazır krem şantiyi süt yerine bu karışımla hazırlayın. Taban olarak ister hazır kek, ister pandispanya ya da milföy kullanın, hepsi uygundur. Ben kare bir fırın kabında iki parmak kalınlığında pandispanya hazırladım. Seçtiğiniz tabanın üzerine kremayı yayarak ikiye kesilmiş çileklerle kaplayın. Bu pasta gerçekten çok lezzetli!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder