3 Haziran 2011 Cuma

40 unlu isimden 40 zeytinyagli tarifi

Yemek Danışmanı Sedef İybar'ın, Yudum'un sponsorluğunda hazırladığı 'Yudum Yudum Lezzet - 40 Sevilen İsimden 40 Zeytinyağlı Tarif' isimli kitap, mutfağınıza sağlık ve hafiflik getirmeyi amaçlıyor. Birçok ünlü ismin zeytinyağı kullanarak hazırladığı birbirinden farklı tariflerden oluşan kitabı Sedef İybar anlattı...

Zeytinyağı mutfağınızın vazgeçilmezi midir?
Kesinlikle evet! Ben zeytinyağıyla besleniyorum ve yaptığım yemek programlarında "Zeytinyağından başka bir şey yemeyin, ne olur" diye yalvarıyorum. Katı yağ da bazı tariflerin olmazsa olmazıdır. Ama katı yağ olarak sadece tereyağı kullanırım. Mutfakta yüzde 15 oranında tereyağı kullanıyorum, kalan yüzde 85'inde de zeytinyağı...

GLUTEN İÇERMİYOR
Kitaptaki tariflerin bir özelliği var mı?
40 tarifin içinde sadece bir tanesinde un kullanılıyor. Onun dışındaki diğer 39 tarif gluten de içermiyor. Çünkü biliyorsunuz gluten tolere edemeyen çok fazla insan var. Dolayısıyla kitaptaki tarifler her açıdan çok sağlıklı ve hafif.

Kitapta yer alan 39 ünlüyü nasıl belirlediniz?
Hepsi çok yakınımda olan kişilerdi, ya bir mesaj çektim ya telefon açtım. İlk aklıma gelen 44 kişiydi, müsait olanların hepsi 48 saat içinde "Tamam" dedi. Hepsi bana tariflerini yolladı, ben de o tarifleri yaptım. Kitaba destek verenler sanki bana bestelerini verdiler, ben de sahneye çıktım ve onları yorumladım.

Tarifleri tek tek yaptınız mı?
Evet. Bazıları da birkaç kez yapıldı. Mesela barbunya fasulyelerin fotoğrafta iyi görünmelerini sağlayacak kıvamda pişirmek çok meşakkatli bir şeymiş meğer. Yemeği beş kere pişirmek zorunda kaldık.

Bu projenin bir de sosyal sorumluluk yanı var, değil mi?
Evet, biz tariflerin hepsini Türkiye Korunmaya Muhtaç Çocuklar Vakfı (Koruncuk) adına topladık. Her bir tarif vakfa bağış oldu yani. Kitabın satışından elde edilecek gelir de aynı vakfa bağışlanacak.

Kitaptaki tariflerden bir mönü yapmanızı istesem, nasıl bir mönü olurdu bu?
Dilek Hanif'in tarifi olan 'Köz biber çorbası' iyi bir başlangıç olur. Ne kadar hafif yiyoruz desek de ekmeksiz olmuyor. O yüzden Ümit Ünal'ın kurutulmuş domates ve taze fesleğenle hazırlanmış ekmeğini mutlaka mönüye koyardım. Enfes bir lezzeti var. Arkadan tabii ki benim pancarlı balıklarımı yapardık. Son olarak da İsmail Acar'ın çok değişik bulduğum bademli irmik tatlısını ikram ederdim.

AİLE DESTEĞİ ALDIM
Kitaba ablanız Demet Akbağ ile çocukluk arkadaşınız Dilek Hanif de tarifiyle destek vermiş. Aile-dost katkısı da var yani...
Dilek benim 12-13 yaşından beri arkadaşım ama biz Dilek'le bir dönem aile de olduk. Gerçi sonradan yollarımız ayrıldı ama ikimiz de aynı aileye gelin gitmiştik. Dolayısıyla kızlarımız kuzendir. Kitaptaki yemek fotoğraflarını da erkek kardeşim Kemal İybar çekti. Yani evet, aile desteği aldım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder