14 Mart 2011 Pazartesi

Rulo Patates Salatasi

Doğum iznim bitip de işbaşı yapınca hiçbir şeye vakit ayıramaz oldum. Adeta dünyam karıştı ve neyi ne zaman yapacağımı şaşırdım. Akşamları ancak bebeğimize ve sevgili kocama vakit yaratabiliyorum. Biraz ev işi, biraz yemek pişirme, biraz şu biraz bu derken hakikatten de yorgun düşer oldum. Annem bizde kaldığı ve birçok şeye yardımcı olduğu halde bu hale geliyorsam, annem bizde kalmasaydı halim ne olurdu düşünmek bile istemiyorum. Bu telaş arasında siteme de yeni tarifler ekleyemedim ne yazık ki. Zamanla her şeyi düzene sokacağım diye telkinde bulunuyorum kendime. Umarım sadece boş bir teselli değildir bu ve gerçekleştirebilirim.

Uzun süredir siteme eklemek istediğim bir tarifti Rulo Patates Salatası. Her yaptığımda çabucak yendiği için bir türlü fotoğraflayamamıştım. En sonunda fotoğraflayabildim de tarifi eklemek kısmet oldu. İlk, teyzemin gelini Yasemin Abla’nın sofrasında tatmıştım bu patates salatasını. Yanlış hatırlamıyorsam Oktay Usta’nın tarif kitabından almıştı. Bende kitap olmadığı için ben kendi zevkime göre hazırladım patates salatasını. Şekil itibarı ile Yasemin Abla’nın yaptığına benziyor ama tadı daha farklı. Onun hazırladığında haşlanmış yumurta da vardı sanırım. Siz de içeriğini evdeki malzemelerinize ya da zevkinize göre değiştirebilirsiniz. Umarım sizler de en az bizim kadar beğenirsiniz bu tarifi…

Malzemeler:

*
600gr patates
*
40gr margarin
*
1 çay kaşığı tuz
*
½ limonun suyu
*
1,5 yemek kaşığı mayonez
*
4 tepeleme yemek kaşığı garnitür
*
2 adet kornişon turşu
*
2 çorba kaşığı ince kıyılmış dereotu

Yapılışı:

Patatesleri, kabuklarını soymadan bol su ile iyice haşlayın. Haşlanan patatesleri soğuk suyun altında tutarak kabuklarını soyun ve derince bir kaba alın. Hala sıcak olan patateslerin üzerine margarin, limon suyu ve tuzu ekleyin. Çatalla ya da patates ezici ile iyice ezin. Hazırladığınız patates püresini bir streç folyo üzerine düzgün bir dikdörtgen olacak şekilde ellerinizle yayın. Çok ince bir tabaka halinde yaymamaya özen gösterin, aksi takdirde içine garnitürü koyduğunuzda servis ederken patatesler dağılır. Bir fırça yardımı ile mayonezi dikdörtgen patates püresinin üzerine eşit bir şekilde yayın.

Turşuları küçük küpler halinde doğrayıp garnitür ile karıştırın. Hazırladığınız bu karışımı boydan boya patates püresinin ortasına yayın. Garnitürü pürenin her yerine dağıtmayacaksınız, sadece ortasında olacak.

Artık pürenize şekil verebilirsiniz. Bunun için hazırladığınız dikdörtgen pürenin uzun kenarı size paralel duruyor olsun. Uzun kenarın altındaki streç folyoyu kenarlarından tutarak, patates püresini dikdörtgenin ortasına doğru yuvarlayın ve dağılmaması için elinizle biraz bastırın. Ardından karşı kenarda da aynı işlemi yaparak, yani diğer kenarı da ortaya doğru yuvarlayarak bir rulo yapın. Düzgün şekil veremediyseniz yaptığınız ruloya streç folyonun üzerinden ellerinizle şekil verebilirsiniz.

Pürenin kenarlarındaki folyoları da iyice kıvırıp, bir nevi şeker ambalajı yapar gibi, pürenin hava almasını önleyin. Aksi takdirde patates siz servis edene kadar kurur. Hazırladığınız rulo patates salatasını bir gece buzdolabında dinlendirin, bu süre zarfında patates püresi kendini toplayacak ve servis aşamasında dağılmayacaktır. Servis edeceğiniz zaman ruloyu bir tabağa alıp üzerine kıyılmış dereotlarını serpin ve daha sonra kesip servis yapın.

Afiyet olsun...

Kaynak:sihirlipastane.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder