15 Mart 2011 Salı

Fransiz Tart Tarifi

Üniversiteye gittiğim yıllardı. Bir şirkette part-time çalışıyordum. Çalıştığım şirketin çaprazında, küçük ve şirin bir restoran vardı. Sıkça bu restorana gider, lezzetli yemeklerinden tadar; yemeğin sonunda ise illa ki Fransız Tartı’ndan yerdik. Niye adı Fransız Tartı diye kalmış aklımda bilemiyorum. Sahipleri bir dönem Fransa’da mı yaşamışlardı, bu tatlı gerçekten de Fransız Tartı mıydı, yoksa ben şu anda anımsayamadığım bir nedenden dolayı bu tarta Fransız Tartı demeyi mi uygun bulmuştum hiçbir fikrim yok :-) Benim bu ismi uydurmuş olma olasılığım yüksekmiş gibi geliyor ya bana, neyse… Günlerden birgün yine bu tartı yerken arkadaşım tarifin kendisinde de olduğunu, restoranın sahibinden tarifi rica ettiğini ve bayanın da tarifi verdiğini söyledi. Sağolsun tarifi benimle de paylaştı. Tarifi okuduğumda, bu denli lezzetli bir tartın bu kadar basit malzemelerle ve bu kadar pratik yapıldığına şaşırmıştım doğrusu. Sonrasında; lezzetinin yanısıra, yapılışının zahmetli olmaması da benim için tercih sebebi oldu.

Aşağıda tarifi sizlerle de paylaşıyorum. Tarifin orjinalinde çilek kullanılıyor. Tazesini bulamıyorsanız dondurulmuşunu da kullanabilirsiniz. Sevgili kocam ne tazesini ne de dondurulmuşunu bulamadığı için ben böğürtlen ile yaptım. Farklı bir meyve ile deneyeyim diye bir komploya mı kurban gittim bilemiyorum :-) Ancak tartın hakkını vermek isterseniz muhakkak çilek ile yapın. Diğer bir lezzet önerisi de; tartı, tart ılık, fakat üzerindeki meyveler soğukken, yani meyveler buzdolabından yeni çıkarılmışken servis edin.

Malzemeler:

* 1 paket petibör bisküvi
* 125gr margarin (oda sıcaklığında)
* 12 çorba kaşığı yoğurt
* 2 yumurta
* 3 türk kahvesi fincanı toz şeker
* 1 su bardağı dondurulmuş böğürtlen (ya da çilek)
* 1,5 yemek kaşığı toz şeker

Yapılışı:

Böğürtlenlerinizin üzerine 1,5 yemek kaşığı toz şeker serperek buzdolabına kaldırın. (Çilek kullanacaksanız, çileklerinizi küçük küpler halinde doğrayın).

Bisküvinizi rondoda çekerek un haline getirin. Çekilmiş bisküvilerinizi bir kaba alıp üzerine margarininizi katarak elinizle, bisküvi ile margarin birbirine iyice karışana kadar yoğurun. Yağladığınız (26cm çapındaki) yuvarlak borcamınızın tabanına yağlı bisküviyi elinizle bastırarak yayın. Bir yemek kaşığının tersi ile tart tabanınızı düzleştirin. Kaşık hamura yapışıyorsa, kaşığın sırtını ara ara soğuk su ile ıslatıp işleme bu şekilde devam edin. Ardından mikser yardımı ile yumurtalarınızı ve şekerinizi derince bir kapta çırpın. Yoğurdunuzu da bu karışıma katıp 2-3 dakika daha çırpın, son derece akışkan bir karışım elde edeceksiniz. Hazırladığınız karışımı tart tabanının üzerine dökerek borcamınızı 170C’de fırınlayın. Tartınızın üzeri hafiften kızarmaya başladığında (tartın ortasını da kontrol edin, orta kısım sıvılığını yitirip katı bir hale gelmiş olmalı) borcamınızı fırından çıkarın.

Servis yaparken, dilimlediğiniz tartın üzerine, hazırlamış olduğunuz meyvelerden (meyvenin suyundan da kaşığa bir miktar alarak) bir yemek kaşığı dökün. Tartı ılıkken servis edin, üzerlerindeki meyvelerin ise soğuk olması gerekiyor. Meyveleri tartın üzerine döküp uzunca bir süre bekletmeyin, hem görüntü hoş olmuyor hem de tart meyvenin suyunu çekeceğinden lezzetinde farklılık oluyor. Servisten hemen önce bir dilim tartı tabağa koyup, tabakta meyveyi üzerine dökün ve hemen servis edin.



Afiyet olsun…

Kaynak:sihirlipastane.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder