20 Mayıs 2011 Cuma

Tavuklu Elbasan Tava Tarifi

Çok lezzetli ve pratik bir tavuk yemeği öğrenmeye hazır mısınız? Tavuklu elbasan tava, şimdiki !! tavuk etlerinin kolayca pişmesi sayesinde mutfakta kısa sürede servise hazırlanabilecek bir tarif.

Aslına bakarsanız mutfağımda tavuk etine çok fazla yer vermek istemiyorum. Her ne kadar Urfa Tutkunu- Aslıhan kardeşimin Erpiliç ile ilgili verdiği bilgilerden sonra, kuru yolma dışında daha kolay bulunabilen Erpiliç almaya başladım. Ama yine de birkaç ayda büyüyen ve bu kadar kolay pişen tavuk etleri ister istemez beni tedirgin ediyor.

Geçen yıl baharda, birkaç tane civciv satın almıştık, bahçede büyüsünler ve ağız tadıyla tavuk eti yiyelim diye; aynı zamanda bahçedeki tavuklardan biri de gurk olmuş, yumurtalarından birsürü civciv çıkmıştı.

Bahçeye katılan ve aynı yemlerle beslenen bu civcivlerden, satın aldıklarımız, büyük bir hızla büyüyerek birkaç ayda yerinden kalkamaz hale gelip, şişmanladılar, diğerleri de normal bir şekilde büyüdüler. Bunu gözlemlemek, satın aldığımız civcivlerin genetiğinin değiştirilmiş olabileceği sorusunu aklıma getirdi. Hazır tavuk yememekte ısrar eden anneme ve vejateryanlara hak verdim.

Malzemeler

500 gr. Kuşbaşı tavuk eti

1 su bardağı yoğurt

1 çorba kaşığı un

1 yumurta

Tuz, karabiber

1/ 3 su bardağı tavuk suyu

Uygulama

Tavuk etlerini pişirerek işe başlıyorum. Tavuğu az su ile haşlayabileceğiniz gibi, kendi suyunda da pişirebilirsiniz; bu şekilde yaparsanız, sosunu hazırlarken normal su ilave edin, tavuk bulyon falan kullanmanıza gerek yok. Ben kuşbaşı tavuk etlerini,tencereye koyduğum çok az sıvıyağ ilavesi ile kendi suyunda pişirdim.

Tavuk pişerken, sosunu hazırlıyorum. Bunun için yoğurt, un ve yumurtayı güzelce çırpıyorum, su, tuz ve karabiberi ilave ediyorum.

Pişen tavuk etlerini bir fırın kabına ya da borcama aktarıp, üzerine sosunu döküyorum. 200 derece ısınmış fırında üzeri pembeleşene kadar pişiriyorum.

Denemeniz tavsiyesi ile şimdiden afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder