21 Mayıs 2011 Cumartesi

Istridye Mantar Kavurma

Sanırım bu mantar ile tanışmam biraz geç oldu   Ama ilk gördüğümde merak edip aldım diyerek su yüzüne çıkabilirim. Üstelik biraz abartarak oldukça fazla almışım, iki kez kavurmasını ve bir kez de çorbasını yaptım. Sonuç; istridye mantar kavurmasını severek yedik…

İstridye şeklini andıran bu mantar türü, bildiğimiz şapkalı mantar gibi kültür mantarı olarak yetiştiriliyor. Üstelik yetiştirilme sırasında her türlü hastalıklara karşı dayanımı yüksek. Bu bilgi benim için çok önemli, çünkü beyaz şapkalı mantar üretimi sırasında hastalıklara karşı bir takım ilaçlar kullanıldığını biliyorum.



İstiridye Mantarının Faydaları

İstiridye mantarının içindeki yağ oranının düşük olması nedeniyle kalbe iyi geldiği, kolesterolü düşürdüğü ve bu nedenle de bitkisel protein deposu olduğu biliniyor.

Yapılan araştırmalarda iltihaplanmayı engelleyici aktivitesi antibiyotik, antiviral, bağışıklığa etkisi ve kanseri engelleyici aktivitesiyle çok sayıda hastalıkların tedavisinde rol aldığı ifade ediliyor.

Malzemeler

Yarım kg. istridye mantar

3-4 diş sarımsak

4-5 adet taze soğan

2-3 servis kaşığı sıvıyağ

Tuz,karabiber

Uygulama

Mantarları yıkayıp, irice doğruyorum. Derin teflon tavaya sıvıyağ ve rendelenmiş sarımsağı koyarak, sarımsaklar hafif pembeleşene kadar kavuruyorum. Böylece nefis bir aroma oluşuyor.

Tavaya mantarları ilave ediyorum. Ocağın ısısını hiç düşürmeden mantarların önce suyunu salmasını ve daha sonra suyunu çekerek kavrulmasını sağlıyorum. Bu sırada tavanın kapağı açık. Düşük ısı ve kapaklı bir tavada yaparsanız, suyunu salan mantarların (mantarlar gerçekten oldukça fazla su salıyor) bu suyu çekmesi için uzun süre beklemeniz gerekir ve böylece mantarlar gereğinden fazla pişerek, lezzet ve görüntü kaybına uğrarlar.

Mantarları ocaktan indirmeye birkaç dakika varken, tuz ve karabiberi ilave ediyorum. Taze soğanları küçük doğrayarak mantarlara ilave ediyorum. Soğanlar sadece birkaç dakika kavruluyor, bu süre onlar için yeterli

Sıcak olarak servis yapıyorum, mantar sevenler bu farklı tadı da çok sevecektir, eminim…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder