20 Mayıs 2011 Cuma

Soya Soslu Tavuk Tarifi

Kaju fıstıklı ve soya soslu tavuk yemeği, Mynmar da en sevdiğim Thai yemeklerinden biriydi. Lezzet olarak Türk damak tadına gerçekten çok uygun, mutfaklarımızda yeni yer almaya başlayan zencefil ve soya sosu dışında hiçbir farklı malzeme yok.

Yemeği pişirmesi çok kolay, yarım saatte rahatlıkla servise hazır hale getirebilirsiniz. İçine konulan sebzelerde istediğiniz gibi değişiklik de yapılabilir. Karnıbahar, brokoli ya da kabaktan herhangi birini kullanabilirsiniz, evde hangisi varsa Ben bu kez kabak ile yaptım.

Yemeğin asıl tarifinde brokoli ya da karnıbahar 3-5 dakika kaynayan suda veya buharda haşlanıyor. Ben ince dilimlenmiş kabağı haşlamaya gerek olmadığını düşünerek, sadece soğan ve havuçla soteledim, biraz dişe dokunur bir yumuşaklıkta, nefis oldu.

Değişik bir tavuk yemeği yapmak isteyenlere, sevdiklerine Thai yemeği sunmak isteyenlere tavsiye ederim.

Devamını okuyun


Diğer Thai Yemeklerine , Mynmar Gezi Notları kategorisinden ulaşabilirsiniz.

Malzemeler

2 servis kaşığı sıvıyağ

100 gr. Kaju fıstığı

1 havuç

1 kabak (isteğe bağlı)

1 soğan

1-2 tane taze soğan

1 – 2 diş rendelenmiş sarımsak

1 yeşil ya da kırmızı biber

Fındık kadar taze zencefil(rendelenmiş)

Sos Malzemeleri

2 yemek kaşığı Soya sosu

1 tatlı kaşığı şeker

2 tatlı kaşığı elma sirkesi

1 tatlı kaşığı mısır nişastası

2 yemek kaşığı sıvıyağ

Tuz

1/ 2 çay bardağı su

Uygulama



Tavaya sıvıyağ ve kaju fıstığını koyarak pembeleşinceye kadar kavuruyorum. Yağın içinden fıstıkları, daha sonra tekrar ilave etmek üzere şimdilik başka bir kaba alıyorum.



Bu kez tavadaki kızgın yağa, rendelenmiş sarımsak ve rendelenmiş taze zencefili koyarak hafifçe kavuruyorum. İrice doğranmış bir soğan, kabak ve ince doğranmış havucu ilave ederek, birkaç dakika soteliyorum. Yine irice doğranmış, taze soğan ve yeşil biberi ilave edip, birkaç dakika soetelemeye devam ediyorum. Sebzeleri sonra kullanmak üzere, ayrı bir tabağa alıyorum.



Tavaya şimdi, bir kaşık sıvıyağ ve doğranmış kuşbaşı tavuk etlerini ilave ediyorum, birkaç dakikada etler su salıyor, suyunu çekerken ocağın ısısını azaltıp etler pişene kadar kavuruyorum.

Bu sırada küçük bir cam kavanoza bütün sos malzemelerini koyarak, kapağını kapatıp, malzemelerin iyice karışması için birkaç tur çalkalıyorum. Soya sosu tuzlu olduğu için, tuz miktarını kontrollü ilave etmenizi öneririm.

Tavuk eti pişince, diğer tarafta bekleyen sotelenmiş sebzeleri tavuğa ilave ediyorum, kaju fıstığını de ekliyorum. Sos karışımını da ilave ederek, hafif ısıda lezzetlerin birbiriyle buluşması için 1-2 dakika bekletiyorum.

Yapımı üç aşamada gerçekleşiyor ama gerçekten çok kolay.

Püf noktalar;

Tavuk ayrı pişiriliyor, kaju ayrı kavruluyor, sebzeler ayrı soteleniyor. Brokoli ya da karnabahar kullanacaksanız ayrı haşlanıyor.

Sebzeler dişe dokunur şekilde hafif diri kalıyor.

Kaju fıstığı, nefis aroması ortaya çıksın diye yağda kavruluyor.

Taze zencefil ve sarımsağın yağda kavrulması yemeğe harika bir lezzet katıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder