5 Mart 2011 Cumartesi

Kafes Firin

Kafes Fırın serüveni, 1994 yılında 40m2’lik bir imalathanede başladı. Bir süre Ankara’da yeni yeni oluşmaya başlayan kafeler için ev yapımı tatlılar yaparak hizmet verdi. Kısa bir zaman sonra Ordu Yardımlaşma Kurumu marketleri bünyesinde, eski Amerikan üssünde ilk dükkânını açtı. Aynı anda Eskişehir Yolu’nda hala hizmet vermekte olduğu yerde, küçük bir birim olarak hizmetini sürdürdü. Eskişehir Yolu üzerinde var olması Kafes Fırın’ın gelişiminde önemli bir yer tuttu. Bölgenin hızla gelişimi, üniversiteler, iş yerleri ve çoğalan konut projeleri burada ciddi bir potansiyel oluşmasına sebep olurken, Kafes’in Fırın’ın da artan potansiyele ayak uydurması, gelişime ve yeniliğe açık vizyonu, popülaritesinin artmasını sağladı. Kabiliyetleri gün geçtikçe artan Kafes Fırın, 2000 yılında da şuan hala devam eden outside catering ve organizasyon hizmetini sunmaya başladı.

Kafes Fırın’ın en değişmez felsefesi: “doğal ve katkısız ürünler”
Şahin Bey bizlere Kafes Fırın’ın serüvenini anlatmaya şu sözlerle devam ediyor: “Başarılarımızdan ayrı ayrı bahsetmek gerekirse, önce kahveciliğimizden bahsetmek gerekir. Bu Kafes Fırın’ın on yıldır özenle yürüttüğü bir iş kolu. Kahvelerini çekirdek olarak alıp, kendi formülü ile karışım yaparak, kendine ait sürede kavurtturan Kafes Fırın, Amerikan, İtalyan ve Türk Kahvesi çeşitlerini müşterilerine özenle hazırlayıp sunuyor. Kafes için bahsedilebilecek en son yenilik ise, maya haricinde hiçbir katkı maddesi bulunmayan ve tamamen doğal maddelerin kullanımı ile gerçekleştirilen Ekmek üretimi; Kasım 2010 Kafes için mekânını ve kurumsalını yenilediği, üretim kalemlerine “ekmek” unsurunu eklediği bir tarih. Hobi olarak başlayan ve Butik olarak hizmet veren işletmemiz, 2010 yılı itibariyle; ürün çeşitliliği, mimari ve grafik dili, hizmet şekli standardize edilerek, kurumsal bir kimlik çerçevesi içinde hizmet vermeye başlamıştır. Bu yeni kimlikle, Kafes öncelikle Ankara ve devamında İstanbul’da bayii sayısını artıracaktır; ve gelen talepler doğrultusunda ilerleyen zaman içerisinde franchise şube vermeyi düşünmektedir”.

Otoyol’daki lezzet durağı
Kafes, otoyol üzerinde bir benzinlik içinde bulunuyor. Şehir merkezinden uzak bir lokasyonda bulunmasına rağmen, bu kadar rağbet görmelerindeki nedeni sorduğumuzda Şahin Bey: “İşletmemizin üzerinde bulunduğu Eskişehir Yolu, Ankara’nın en yoğun araç trafiğinin olduğu bir güzergâhtır. Genel olarak iş yerine ve evlerine giden insanların kullandığı bu güzergâhtan insanları işletmemize saptıran nedenler; sabahları güzel kahvaltı etmek, öğlen vaktinde kaliteli yemek yemek, eve götürülmek istenen tuzlu ve tatlı paket ürünlerle beraber taze fırın kokusu ile çıkan ekmek yanı sıra ferah ve güzel bahçesi ile bu güzergâhta bulunan tek yer olmasıdır” diyerek tercih konusu olmalarının açıklamasını yapıyor.

Kafes Fırın’ın büyüme politikası konusunda Şahin Bey şunları söylüyor: “İşletmemiz geçirdiği yenilikle beraber, verdiği kaliteli ürün ve hizmet anlayışını yeni bayiiler ile çoğaltmak hevesi ve heyecanı içerisindedir. Bayii sayımızı artırırken izleyeceğimiz büyüme politikası; 16 senedir olduğu gibi, işlek bir karayolunda ve ilerde işlek bir yaya yolunda var olmak, dolayısı ile müşterilerimize; ‘siz yola çıkın yeter, biz kaliteli ve hızlı hizmet anlayışımız ile yolunuzun üstünde olacağız’ diyebilmektir”.

Denemeden geçmeyin: çilekli milföy ve şamfıstıklı ekler…
Kafes Fırın’da ekmek ve kahve hariç, unlu mamuller, kurabiyeler, yaş pastalar, sandviçler ve tatlılar olmak üzere 250’den fazla çeşit bulunuyormuş. En çok beğenilen ürünleri ise mozarella baget sandviç, sakızlı muhallebi ve cheesecake diye sıralıyor Şahin Bey. Çilekli milföy ve şamfıstıklı eklerin ise en özel ürünlerimiz arasında yer aldığının da altını çiziyor.

“Aslında işimiz zor değil, hızlı servis, güler yüz, biraz sohbet, biraz öneri…”
Konuklarının, Kafes’e keyif içinde yemek-içmek ve sipariş vermek için geldiklerini belirtirken aslında işlerinin sanıldığı kadar zor olmadığını, hızlı servis, güler yüz, biraz sohbet, biraz önerinin hizmet felsefelerinin önemli bir parçası olduğunun altını çiziyor ve ekliyor: “Bu küçük detayların hizmete eklenmesi, bizim için zaten keyifli olan işimizi müşterilerimiz içinde zevkli hale getiriyor. Güzel iletişim bu işin en önemli kısmı, ürünlerimizin yarattığı memnuniyeti güler yüzlü personel ile pekiştirebiliyoruz. Ürün memnuniyetsizliklerini hemen telafi yoluna gidiyoruz. Hiç bir tartışmaya girmiyoruz, sadece açıklayıcı bilgiler veriyoruz ve hemen ürünün yenisinin temin ediyor veya para iadesini yapıyoruz. Bu memnuniyetsizlik sonrası personelimizle toplanıp bunun bir daha olmaması için gereken önlemleri alıyoruz”. Bu sözleriyle Şahin Bey müşteri memnuniyetine verdikleri önemi bir kez daha vurgulamış oluyor.

“Çizgimiz değişmez, kalitemiz şaşmaz”
Kafes’i farklı kılan en önemli özelliklerinin 16 yıl boyunca butik hizmet vermelerine; müşteri ile samimi ilişkiler kurmalarına, tüm ürün çeşitlerinin kendi mamülleri olmasına ve kalitelerinden hiç ödün vermeden istikrarlı bir şekilde ilerlemelerine bağlayan Şahin Bey, “Kafes Fırın artık, aynı samimi, kaliteli hizmet anlayışı, yenilenen konsepti ve kazandığı kurumsal kimliği ile bayii sayısını çoğaltmaya hazır. Çizgimiz değişez, kalitemiz şaşmaz” diyerek yeni mekanların müjdesini veriyor.

“İşimiz gıda olduğu için ürünlerin taşınma koşulları ve hijyen çok önemli”
Tedarikçilerini seçerken, siparişlerini itina ile ve hızlı servis yapan, işinde ciddi firmaları tercih ettiklerini öğreniyoruz. İşin içinde gıda güvenliği ve halk sağlığı olduğu için ürünlerin taşınma koşulları ve hijyenin çok önemli olduğunu belirtiyor Şahin Bey ve bu konuda şunları ekliyor: “Tabii firmaların eğitim desteği de tercihimizi etkileyen bir unsur. Sunduğumuz ürünler alışılagelen malzemelerin haricinde de ihtiyaç yarattığı için ürün yelpazesi geniş ve dolayısıyla biz de kolay temin sağlayan tedarikçilerle iş yapıyoruz. Hammadde de, üzerinde yıllardır titizlik gösterdiğimiz bir konudur. Malzemenin üretim izin belgeleri en önemli konu, üretim ve son kullanma tarihi, ambalajlama tekniği ve katkı maddeleri içerme özellikleri de aynı şekilde dikkate aldığımız kriterler”.

Dünya standartlarında hijyen uygulamaları…
ISO 22000:2005 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi Sertifikasına sahip olan Kafes Fırın’da, hijyen “olmazsa olmaz” diye tanımladıkları bir olgu… Şahin Bey hijyen konusundaki çalışmalarını anlatmaya şu şekilde devam ediyor: “Firmamızda çalışan her personel işe alımı gerçekleştirilmeden önce; Sağlık Bakanlığı’nın ön gördüğü kriterlerin ötesinde sağlık taramasından geçirilir. Dezenfektanlarımız doğaya uyumlu özellikte ve uygun ölçülerde kullanılır. Üretim ve satış ünitelerimizde, saklama, depolama üniteleri ve malzemeleri tamamen sıhhi koşullara uygun ve devamlı Gıda Mühendisi denetimindedir. Havalandırma ve iklimlendirme ise, nem kontrolü teknik imkânları kullanılarak tahsis edilmiştir. İlaçlamalarımız belirli periyotlarda ciddiyetine güvendiğimiz firmalarca yapılmaktadır. Üretim istasyonlarımızda elemanlarımız rotasyonla çalışır ve bütün elemanlar eğitimlerini tamamlamaları için teşvik edilir”.

Teknoloji Sayesinde Daha Hızlı Servis
Güler yüz, içtenlik ve kaliteli hizmet anlayışları içinde elbetteki teknoloji de büyük bir yer kaplıyor Kafes Fırın’da… hizmete ve müşrei memnuniyetine odaklı bu işletmedeki telnoloji sistemleri hakkında şahin Bey’den şu bilgileri alıyoruz: “İşletmemiz geçirdiği yenilikler öncesi, satışta eski model manüel kasalar, mutfak ile kasiyer arası sözlü iletişim yöntemi ve hizmet şekli olarak kasada ödeme fakat masaya servis şeklinde gerçekleşiyordu. Geçirdiğimiz yenilikle beraber, Protel ile çalışmaya başladık; yazılım ve donanım olarak şuan kullandığımız teknolojik ürünler ile daha hızlı bir şekilde self-servis hizmeti verebiliyoruz. İşletmemizde üç adet Micros 3700 kasa, bir Server iki Cilent cihaz olmak üzere, sıcak ve soğuk içecek hazırlık bölümü ve mutfak ile iletişim için Epson yazıcı kullanıyoruz. Kullanılan yeni bir ürün olarak Jtech çağrı cihazları ile artık tam olarak satışta, ürün servisinde, self-servis olarak hizmet verebiliyoruz. Dolayısı ile daha az masaya servis daha çok tezgâh arkası personel ve daha hızlı hizmet sağlıyoruz”.

Tüm satış ve personel hareketlerini takip edebildiklerini söyleyen Şahin Bey ekliyor: “Protel’in işletmemize sağladığı sistem ile tüm satışları ve personel hareketlerini sistemde takip edebiliyoruz. Böylece daha çok kontrol sahibi oluyoruz. Kasa ve hazırlık alanları arasında iletişimin hızlanmasıyla da müşterimize daha hızlı hizmet veriyoruz. Yazılım kullanımı ise çok kolay. Personelimiz, verilen eğitimler ile çok hızlı bir şekilde cihazları kullanmaya başladı. Yazılım yardımı ile otomatik alınan günlük ve aylık mali veya mali olmayan raporlar muhasebe işimizi de hafifletti ve son olarak Jtech marka müşteri çağrı cihazı ile tam olarak self-servis hizmeti verebiliyor olmamız hizmet kalitemiz açısından bizler için çok önemli”.

Kaynak: Food in Life Gastronomi Yayınları

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder